1. برای هر موضوع درسی یک پوشه انتخاب شود.
2. برای همه موضوعات درسی یک پوشه انتخاب شود.
3. پوشه ها در مدرسه نگهداری شوند تا معلم سال بعد بتواند از آن ها استفاده کند.
4. هر دانش آموز مسؤول نگهداری پوشه خودش باشد.
5. پوشه ها در پایان مدت معینی به دانش آموزان داده می شوند تا به خانه ببرند.
6. در زمان های معینی پوشه هر دانش آموز به خود او داده می شود تا خود را ارزیابی کند.
7. در جلسات اولیاء و مربیان از پوشه دانش آموزان برای گزارش به والدین آن ها استفاده می شود.
8. در زمان های معین معلم با دانش آموز به بررسی پوشه می پردازند.
9. در بررسی پوشه فقط نظر معلم ارزش دارد تا کارها را بررسی کند و نمره دهد.
معلم الف) من موارد 2 ، 4 ، 6 ، 7 و 8 را انتخاب می کنم.
معلم ب) من موارد 1 ، 5 و 9 را انتخاب می کنم.
نظر شما چیست؟
چه چیزهایی را باید در پوشه نگهداری کرد:
تکالیف انفرادی مدرسه
برگه امتحانی تکالیف گروهی مدرسه گزارش های علمی
یادداشت های کلاسی یا خارج کلاسی دانش آموز ثبت پرسش ها و اظهارنظرها در رفتارهای قابل توجه
گزارش مصاحبه ای فراگیر با افراد مختلف
خلاصه داستان یا فیلم یا بازدید
نمونه کارهای هنری و... سعی شود کارهای ناتمام با ذکر تاریخ در پوشه گذاشته شود و کارهای تکمیل شده در پوشه نگهداری شود.
بهترین کار هر دانش آموز در پوشه گذاشته شود. معلم و دانش آموز در انتخاب مواردی که در پوشه گذاشته شود با یکدیگر مشورت کنند.