ای معلم روز تو تبریک باد

ای خدای عشق ، ای ام الکتاب
ای معلم ، ای سراسر آفتاب

تو به ما آموختن آموختی
همچو شمع در بین ما میسوختی

در پی سوز و گداز و سوختن
فکر تو تنها بود آموختن

تو خمینی را خمینی کرده ای
طالقانی را سمائی کرده ای

ابن سینا و ابوریحان را
در پی علمت فدایی کرده ای

شغل تو شغل تمام انیباست
جای تو در آسمان و در سماست

زاده ء لاهوتی و از نسل خاک
از سخن گفتن نداری هیچ باک

در کتاب دل نویسم با مداد
ای معلم روز تو تبریک باد

 

تقدیم به همکاران فرهیخته ی فرهنگی ام....

تقدیم به همکاران فرهیخته ی فرهنگی ام....

ای معلم من ای همره پیمبران

درس عشق و شور تو سرزده به آسمان

ای که تیغ دانشت پاره کرده جهل وزور

ازفروغ علم تو جاودانه شدجهان

طفل دل به شوق تو عاشقانه جان گرفت

برلبت سرود عشق،نون والقلم بخوان

باغبان باغ علمی و رهنمون به گل

می دهد کلام توبوی خوب گل ستان

ساده ای صمیمی و پاک و مهربان وشاد

گرمی نگاه تو می دهد به ماامان

ناخدای کشتی علم و دانش و شعور

ای چراغ روشن ای آسمان بی کران

            مهدی کرمی



شرح وظایف

نرم افزار نگارا

به نام آن که جان را فکرت آموخت

سند چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ايران , كسب جايگاه اول اقتصادي , علمي و فناوري در سطح منطقه را در نظر گرفته است  چشم انداز فوق از فرصت هاي مغتنمي براي سرعت بخشي و شتاب دهي به تحول بنيادين  در نظام آموزش و پرورش با بهره گيري از فناوري اطلاعات و ارتباطات را فراهم مي نمايد . فناوري اطلاعات و ارتباطات با تكيه بر توليد ,‌ اشاعه و پردازش اطلاعات ,  دسترسي همگاني در كم ترين زمان ممكن و با حداقل هزينه ها مي تواند راه مناسبي براي تحقق چشم انداز فوق باشد  . معاونت فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزشي سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي در اجراي مفاد سند توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات آموزشي ( مصوبه هفتصد و چهل و هفتمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش مورخ 1/3/86 )  مبني بر فرهنگ سازي و ايجاد زمينه مساعد براي به كار گيري فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش , توسعه محتواي آموزش الكترونيكي به زبان فارسي )‌ اقدام به برگزاري پنجمين جشنواره حمايت از پديدآورندگان محتواي الكترونيكي دانش آموزان و معلمان , با اهداف ذيل نموده است :

 اهداف :

1-     ايجاد زمينه جهش علمي و جنبش نرم افزاري در كشور .

2-     توسعه و تعميق توليد محتواي الكترونيكي در آموزش و پرورش .

3-     ايجاد زمينه استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرآيند ياددهي - يادگيري .

4-     ترغيب معلمان ,‌دانش آموزان و دانشجويان ,, مدرسان مراكز تربيت معلم و آموزشكده ها با استفاده از محتواهاي الكترونيكي در فرآيند آموزش .

5-     ايجاد زمينه هاي مناسب براي شناسايي و توسعه توانمندي هاي معلمان ,‌دانش آموزان , دانشجويان و مدرسان در توليد محتواي الكترونيكي .

6-      حمايت از پديدآورندگان توليد محتواي الكترونيكي

آموزش آسان نرم افزار نگارا

عید سعید فطر مبارک


http://shafaf.ir/files/fa/news/1391/5/29/48379_879.jpg


مدرسـه تعطیـل است، امــــا درس و مشـق نـه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


خیلی ها فکر می کنند ماه های گرم و روزهای طولانی تابستان فقط فرصتی است برای بازی و تفریح بچه ها؛ از نظر این گروه، بچه ها در این مدت نباید سروقت درس ها و کتاب های درسی شان بروند و برعکس، فکر می کنند آنها فقط باید استراحت کنند تا برای شروع سال تحصیلی جدید آماده باشند.

در حالی که نتایج بررسی ها و پژوهش های محققان واقعیت های جالبی​ در این زمینه مطرح می کند. این متخصصان می گویند در طول تعطیلات تابستان احتمال دارد بچه ها بخشی از آنچه را در طول سال تحصیلی آموخته اند، فراموش کنند و به همین دلیل مشخص شده است اگر دانش آموزان در پایان تعطیلات تابستان امتحان داشته باشند در مقایسه با امتحان هایی که اول تابستان از آنها گرفته می شود، نمره های پایین تری کسب خواهند کرد.

تفاوتی هم وجود ندارد؛ همه بچه ها با این وضع روبه رو خواهند شد. بنابراین زمانی که درگیر درس و مدرسه نیستند طبیعی است​مواردی را فراموش کنند و نکاتی را از خاطر ببرند. در این شرایط، پدر و مادرها هم معمولا نمی دانند بهترین راه حل چیست. گروهی، بچه ها را به کلاس های درسی و تقویتی می فرستند تا درس هایشان را فراموش نکنند و عده ای هم همه برنامه های درسی و کاری را تعطیل می کنند تا کودکان و نوجوانان فرصت کافی برای بازی و تفریح داشته باشند.

با این حال، خوب است بدانیم گزینه های متعدد و متفاوتی پیش روی والدین قرار دارد که به کمک آنها می توانند در طول تعطیلات به فرزندان شان کمک کنند تا هم فرصت استراحت داشته باشند و هم درس هایشان را فراموش نکنند. فقط باید کمی فکر کنید و خلاق باشید تا بتوانید از این راه حل ها کمک بگیرید. همچنین خوب است این راهکارها را هم امتحان کنید؛ شاید برای شما مفید باشد:

- تا می توانید کتاب بخوانید و فرزندتان را هم به این کار تشویق کنید. بچه هایی که به اندازه کافی مطالعه می کنند، در طول تعطیلات هم این کار را کنار نخواهند گذاشت و همان طور که از خواندن کتاب های مناسب سن شان لذت می برند، بسیاری از درس هایشان را هم دوره خواهند کرد.

- بازی های رایانه ای و همین طور گشت و گذارهای اینترنتی هم راه خوبی برای تقویت مهارت ها به حساب می آید. فقط باید زمان این کار را برای فرزندتان تعیین کنید تا ساعت های طولانی پشت رایانه ننشیند. همچنین سایت ها و بازی ها هم حتما باید با نظر شما انتخاب شود.

- کلاس هایی نیز برای کودکان وجود دارد که به کمک آنها می توانید به فرزندتان کمک کنید تابستان را به بهترین شکل ممکن سپری کند. در این کلاس ها بچه ها نه تنها با هم سن و سالان شان هستند و تفریح می کنند که می توانند بسیاری از نکات درسی را دوره کرده و با هم تمرین نمایند. فقط باید دقت کنید این کلاس ها برای کودک خسته کننده نشود.

- با معلم فرزندتان مشورت کنید و از او برای انتخاب کلاس ها و کتاب های مناسب کمک بگیرید. بسیاری از مدارس در طول تابستان هم برای بچه ها کلاس های درسی برگزار می کنند تا آنها در کنار بازی و تفریح به درس هایشان هم رسیدگی کنند. بهتر است از معلم کودک بپرسید که شرکت در این کلاس ها برای فرزند شما ضرورتی دارد یا نه؟ همچنین اگر فرزندتان در درسی ضعیف است یا مشکل دارد، فراموش نکنید این تعطیلات بهترین فرصت است تا به او کمک کرده و مشکلاتش را برطرف نمایید.

یادتان باشد بچه ها هم به استراحت نیاز دارند. پس به هیچ عنوان نباید تعطیلات تابستان را برای آنها با برنامه های درسی پر کنید. تابستان فرصتی است برای تفریح و استراحت که در کنار آن باید به درس ها و برنامه های درسی کودکان هم رسیدگی شود.


دانلود کتابهای درسی

تنظیم برنامه سالانه

مدیریت مدرسه محور

مدیریت مدرسه محور

تمرکز زدایی

•تعریف:
•انتقال مسئولیت برنامه ریزی مدیریت تامین وتخصیص منابع از دولت مرکزی به حوزه های زیر :
•1- واحدهای میدانی وزارتخانه ها
•2-مسئولین یا انجمن های نیمه مستقل دولتی
•3-سازمان های داوطلب غیر دولتی
4-واحد ها یا سطوح وابسته به دولت

ادامه نوشته

پنج نوع مدرسه، شش محور سازماني

عنوان مقالهپنج نوع مدرسه، شش محور سازماني
نويسندهمجدفر، مرتضي
زبانفارسي
منبع

روزنامه همشهري،‌ شنبه 25 تير 1384، سال سيزدهم، شماره 3748، صفحه 11.

چكيده

اين مقاله مدارس را با نگاهي به ويژگي‌هاي مدرسه‌ها بر اساس نوع سازمان‌ها و فعاليت‌هاي محوري آنها تقسيم‌بندي مي‌كند. مدارس به پنج دسته تقسيم شده و شش محور سازماني مهم در ارتباط با اين مدرسه‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرند. پنج نوع مدرسه عبارتند از: سنتي، خام، داراي عملكرد بهبوديافته، پيشرو و داراي عملكرد عالي.

كليدواژهمدرسه؛ مديريت مدرسه؛ انواع مدرسه؛ مدير مدرسه

ادامه نوشته

دانلود کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم

دانش آموزان پایه چهارم

برگزاری مسابقات فوتبال دستی همکارن